Gebreken in aan u woning

 
U heeft een gebrek of gebreken aan u woning.
U kijkt of de gebreken voor u eigen rekening zijn of van de verhuurder in de brochure woningonderhoud.
 
De gebreken aan u woning zijn voor rekening van de verhuurder.
U zorgt allereerst dat de WSG op de hoogte is van het gebrek.
 
Als het kan adviseren wij u schriftelijk melding te maken van u onderhoudsgebreken.
Dit kan via een e-mail of reguliere post.
Houd u er bij reguliere post rekening mee dat u zelf ook een kopie van u brief houd.
 
In de e-mail of brief omschrijft u het gebrek, bijvoorbeeld: 'Het betonnen/gemetselde stoepje voor de buitendeur weggezakt waardoor er een gat ontstaan is.' en u verzoekt om dit gebrek binnen 6 weken te herstellen. Voor onderhoudsgebreken die grote haast hebben zoals een grote lekkage kunt u vragen om direct herstel of herstel binnen 1 werkdag. U kunt daar meteen bij vermelden dat u van plan bent de Huurcommissie in te schakelen als het gebrek niet tijdig wordt verholpen.
 
Vind u dit lastig, wij hebben voor u een brief gemaakt die u kunt invullen en verzenden.