Klachten
Wij zouden de klachten van onze bewoners niet snel afhandelen....
Wij zijn geen medewerkers van Mozaïek Wonen, HBV Gouderak bestaat uit vrijwilligers die dit (onbezoldigd) doen naast de baan die de huur betaald.
Als u bij onze vorige jaarvergadering was, dan heeft u deze punten al gehoord.
Was u er niet? Kijk of u in 2025 wel kunt langskomen!
Wij zorgen voor een hapje en een drankje!
Voor klachten moet u bij Mozaïek Wonen zijn: Home - Mozaïek Wonen.
Klachten kunt u melden via het het portaal, bellen is mogelijk maar zorg altijd dat u ook een mail stuurt (schriftelijk heef u namelijk meer in de handen mochten afspraken niet worden nagekomen). Maakt u afspraken met een medewerker van Mozaïek Wonen zorg dat u hiervan een schriftelijke (mail) bevestiging krijgt, zo niet mailt u de gemaakte afspraken zelf naar Mozaïek Wonen.
Heeft u meerdere klachten en heeft u het idee dat u niet gehoord wordt, vraag ons dan om een 'melding gebreken aan woning' of vindt hem online via www.huurcommissie.nl/documenten/brieven/modelbrief/11/03/modelbrief-gebreken-aan-de-woning.
Weet u niet wat precies een gebrek is, of krijgt u te horen dat dit onderhoud voor uzelf is. U kunt natuurlijk altijd de gebrekencheck doen: www.huurcommissie.nl/support/onderhoud-en-gebreken-check.
Lost Mozaïek Wonen de problemen niet binnen 6 weken op? Dan kunt u het ingevulde formulier gebruiken als bewijs in een zaak bij de Huurcommissie www.huurcommissie.nl/support/mijnhuurcommissie. Deze zaak kunt u alleen zelf starten, de kosten bedragen ongeveer €30,-. Deze kosten zijn voor uzelf, wordt u in het gelijk gesteld dan krijgt u deze kosten terug.
Heeft een klacht die niet na behoren wordt opgelost maar, de huurcommissie is een brug te ver, dan kan u terecht bij de interne klachtencommissie www.mozaiekwonen.nl/ik-ben-huurder/ik-ben-niet-tevreden/klachtencommissie/ en u kunt dan online het formulier invullen. Online is niets voor u, dan kunt u het formulier ook in papieren vorm ontvangen.
Wij vullen geen formulieren in en behandelen geen individuele zaken.
Als het een collectieve klacht is of een probleem voor meerdere huizen neem dan gerust contact op!
We willen u best ondersteunen als u het lastig vindt een formulier in te vullen of een zaak te starten.
Vul het contactformulier in op deze pagina of mail ons gerust met vragen.
Tuintjes
De afgelopen weken zijn wij als bestuur meerder keren aangesproken en aangeschreven over tuintjes.
Sommige bewoners zijn inmiddels aangeschreven door Woningstichting Gouderak over het onderhoud en verzorging van de tuin.
Klinkt allemaal betutteld maar hoe is dit eigenlijk tot stand gekomen.
Enkele jaren geleden is tijdens de ledenvergadering is er aangegeven dat bewoners zich stoorden aan het niet onderhouden
van de tuinen in Gouderak. Een deel van het dorp lag op de schop, straten open de aanblik was voor sommige een doorn in het oog.
Als Huudersbelangenvereniging Gouderak hebben dit meegenomen naar de Woningstichting Gouderak in ons overleg.
Daar is geruime tijd niet heel veel mee gedaan tot op een paar maanden geleden.
Woningstichting Gouderak schrijft huurders aan waarvan zij zelf zien dat de tuinen niet netjes zijn. Het kan ook zo zijn dat omwonende hier over een klacht hebben ingediend. Het is altijd zo dat één van de medewerkers van de WSG dit zelf heeft geconstateerd voor u een brief ontvangt.
Mag Mozaïek Wonen dit zomaar doen?
Ja dat mag, sterker nog dit is meegenomen in het huurcontract.
Ook de gemeente kan bewoners aanschrijven van huurwoningen en koopwoningen voor het onderhouden van de tuin en de omgeving.
Over smaak valt natuurlijk te twisten, sommige van ons worden gelukkig met zoveel mogelijk stenen en andere worden blij van een groene oase.
Het onderhouden van het tuin is in beide gevallen voor de bewoner.
Zo mag de tuin bijvoorbeeld geen dumpplaats zijn van afval. Tuinen zijn de visitekaartjes van de buurt.
In een buurt met verzorgde tuinen voelen bewoners zich vaak ook prettiger. Dat draagt bij aan een betere leefomgeving.
De leefomgeving wordt jaarlijks meegenomen in de prestatieafspraken met de gemeenten. Deze is wordt ook geformuleerd in de woonvisie.
En de gemeenten zelf dan?
De gemeenten zelf is verantwoordelijk voor het openbare groen en bestrating heeft u daar klachten over dan kunt u dit melden op de
website van de gemeenten of via de app.
Website: www.mijn-melding.nl/krimpenerwaard/melding.php
app: itunes.apple.com/nl/app/mijngemeente-app/id561431663?mt=8 App Strore
play.google.com/store/apps/details?id=nl.beheervisie.burgerapp&hl=nl Play store
Bron: Gemeente Krimperwaard
Wij begrijpen dat niet voor iedereen maandag was dag is. Dat meestal niet elke week het stoepje wordt geboend maar, als we allemaal letten
op onze leefomgeving en net dat half metertje meenemen met ‘onkruid’ verwijderen we er samen voor kunnen zorgen dat de kwaliteit van de
leefomgeving in Gouderak beter wordt.
Meer info op:
hetccv.nl/fileadmin/Bestanden/Onderwerpen/Veiligheidsbeleving/handreiking_verloederde__tuinen.pdf
Bron Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (ccv)